شعار حمایت از کالای ایرانی ، شعار ملی گرایانه نیست.
?فهم این شعار و لزوم توجه_فرهنگی مردم به آن، زمانی تأمین میشود که به عمق استراتژیک سیاست ایران اسلامی در شکلدهی به جبهه_مقاومت در منطقه توجه شود.
?هماکنون ایران به عنوان محور جبههٔ مقاومت در جهان کنونی، در همهٔ معادلات سیاسی بینالمللی حضور دارد. مبارزات مختلفی که در دو دهه اخیر در مناطق مختلف جهان روی داد، بخصوص بیداری_اسلامی در کشورهای اسلامی، و بالاخص جبهه لبنان و فلسطین و سوریه و عراق و یمن و افغانستان و قرهباغ، به رهبری_راهبردی_ایران، و بر اساس تفکر_شیعی مبارزه با طاغوت شکل گرفته است.
?تقویت بازار ایران، به معنای تقویت اقتصادی محور مقاومت است. در مقابل، دشمن داخلی و خارجی تنها زمانی میتواند به تسخیر تمام این خطوط مقدّم نائل شود که بتواند تفکر ناتوانی و ایده وابستگی را در میان مردم، پمپاژ نماید.
?حال با این زاویه نگاه، بخوبی روشن میشود که وابستگی به بازار خارجی در ایران شیعی، مساوی با انهدام رأس محور مقاومت است.
و نیز، اهمیت نوع رفتار و نحوهٔ تعامل یکایک ما شیعیان، در برخورد با بازار_شیعی_ایرانی فهمیده میشود.
?کافی است به گوشی همراه خودمان و سازندهاش نگاهی کنیم تا متوجه رسوخ ایدهٔ وابستگی تا عمق منازل شیعیان بشویم. بسیاری از متدینین، در دعاهای ویژه خویش، آرزوی_شهادت میکنند، ولی حاضر نمیشوند برای تقویت بازار شیعه - که چرخ جاری اقتصاد در جبههٔ مقاومت است- اندکی به زحمت بیفتند!
?موضوع حمایت از بازار ایران، اصولاً یک موضوع راهبردی در سیاستگذاری جهانی_شدن اندیشهٔ مقاومت است.
?و چقدر ساده اندیش هستند کسانی که این موضوع را در قد و قواره یک موضوع ناسیونالیستی تقلیل میدهند.
✍ حجت الاسلام دکتر غفاری قره باغی
موسسه پیام یاسین